چیلر صنعتی CI را بیشتر بشناسیم

چیلر صنعتی CI مناسب برای محیط های صنعتی و ماشین آلات کارخانه ها (صنایع تزریق پلاستیک، صنایع فولاد، صنایع داروسازی، پتروشیمی ها و …) هستند. در این نوشته به بررسی کاملتر این چیلرها پرداخته ایم.

چیلر صنعتی CI بوران

همانطور که گفته شد چیلر های CI مناسب برای محیط های صنعتی هستند. این چیلر ها در ظرفیت های 8 لی 200 تن تبرید نامی به صورت تک مدار، دومدار و چهار مدار با کمپرسور های رفت و برگشتی(RECIPROCATING-SEMIHERMETIC) تولید می گردند.

این سری چیلرها با بدنه مقاوم با صخامت ورق بالا و دارای محافظ کوئل و کاور شده به صورت فریم پیچ و مهره ای استیل و استراکچرفولادی و دارای رنگ پودری الکترواستاتیک کوره ای با ضخامت مناسب تولید می شوند. دارای دو مدار به صورت مجزا با کمپرسورهای رفکامپ یا بیتزر و مبرد R22، کندانسور هوایی متناسب با ظرفیت با چیدمان V شکل دارای فین پنجره ای و موجدار  FPI12 و لوله مس مرغوب 8/3 داخل شیاردار و پلیت های جنس گالوانیزه لحیم کاری با سیم جوش نقره 5% (تست شده با گاز نیتروژن فشار PSI500) و دارای دو دستگاه فن محوری با قطر800 mm  از برندهای DAMANDEHZILABEGEUROVENTELSAEBMZHEILABEGS&P با کلاس حرارتی F که با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر است، تولید می شود. شیر انبساط ترموستاتیک مارک دانفوس و اواپراتور پوسته و لوله با درپوش شیت تیوپ تراشیده شده به صورت یکپارچه و دارای بافل هایی از خانواده PP بادوام بالا و پوشش بخش خط مایع با دولایه رنگ اپوکسی طراحی شده است . تابلو برق با درنظر گرفتن شرایط محافظت حداکثری از تجهیزات و به صورت کامل تجهیز شده  و دارای قاب مجزا و فن های خنک کننده با تجهیزاتی بر پایه مارک LS است. خط مایع به صورت کامل و با درنظر گرفتن شرایط های مختلف دارای کامل ترین تجهیزات از جمله چک ولو – شیربرقی – منبع رسیور و… است.

لازم به ذکر است که این چیلر ها با توجه به استفاده از کمپرسور پیستونی در صورت شارژ اتیلن گلیکول به مقدار لازم توانایی کارکرد جهت پایین آوردن دما را تا -18 درجه دارا هستند و به عنوان چیلر زیر صفری قابلیت کارکرد دارند.

چیلر هواخنک بوران

کمپرسور

تکنولوژی ایجاد تراکم از نوع RECIPROCATING است. کمپرسورهای SEMIHERMETIC-RECPROCATING دارای طول عمر بالاتر و قابلیت ایجاد برودت در دماهای پایین تر را نسبت به انواع دیگر دارند. کمپرسور مورد استفاده در سری های CI از شرکت های رفکامپ ایتالیا، بیتزر آلمان، بوک المان، فراسکلد ایتالیا و دورین ایتالیا است. در حال حاضر کمپرسورهایسیلندر پیستونی موجود در بازار ایران ساخت کارخانه های آلمان، ایتالیا و چین می باشند. از خصوصیات این کمپرسورها می توان به شیر قطع کننده خط مکش SUCTIONSHUT-OFF VALVE، کنترل دمای سیم پیچ موتورMOTOR WINDING TEMP CONTROL و کنترل جهت چرخش موتور به صورت MAIN CONTROL  اشاره نمود.

لازم به ذکر است که در صورت شرایط کاری با هوای خنک تر و یا نیاز آب گرمتر در خروجی، کمپرسور توان ارائه بار برودتی بیشتری را دارد.

چیلر کارخانه ای

کندانسور

با توجه به کاربری صنعتی این چیلرها و شرایط گرمسیری ایران کندانسورها TROPICAL طراحی شده اند. شکل قرار گیری کویل کندانسور به صورت V شکل و کلیات آن مشابه کندانسور های سری SVC بوران است.

فن کندانسور چیلر

فن های استفاده شده از نوع آکسیال است و عموما ROSSENBERG design در نظر گرفته می شود. که گراف آن نیز در تصویر مشخص است.

اواپراتور پوسته لوله چیلر

اواپراتور

اواپراتور این دستگاه ها از نوع پوسته و لوله (SHELL AND TUBE) است که با کیفیت بالا و تحت نظارت دقیق تیم کنترل کیفیت تولید می شوند. ضخامت لوله در نظر گرفته شده در این اواپراتور 0.8 میلی متر است که این موضوع باعث طول عمر بالای اواپراتور می گردد.

chiller liquid line

تجهیزات خط مایع چیلر

تجهیزات مکانیکی استفاده شده در چیلرها بسیار دارای اهمیت است. این قسمت تاثیر مستقیم بر روی طول عمر مهمترین عضو سیکل تبرید یعنی کمپرسور دارد.

شرکت بوران این تجهیزات را به طور کامل منطبق بر استاندارد های روز دنیا استفاده می کند. به عنوان مثال قطعاتی هستند که به دلیل افزایش قیمت در خیلی از پروژه ها حذف می گردند، قطعات و تجهیزاتی مانند: جدا کننده روغن, مایع شکن، چک ولو و قطعات متعدد دیگر که شرکت بوران سعی برآن دارد که تجهیزات مکانیکی به طور کامل و از مارک های معتبر بین المللی مانند: دانفوس و کستل استفاده شود. این چیلر ها به صورت شارژ گاز شده تحویل مشتری می گردند.

http://

نویسنده : 

منبع :چیلر صنعتی CI را بیشتر بشناسیم

سایت :https://booranco.com/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *